lördag 28 september 2013

Knyt ihop vänskapens lösa band igen!

Att återuppta en kontakt med vänner från lång tid tillbaka och finna att den hela tiden varit knuten skapar eufori och gör mig varm i hjärtat.
Många minnen blir glasklara igen, kanske några detaljer har blivit immiga, men jag är både då och nu. Stockholm, Amman var städer vi träffades i. Ni var gifta då och det var inte jag.
Ni besökte mig och jag besökte er. Vi pratade om väsentligheter i vår värld.
Våra röster har inte förändrats.
Vi har tänkt på varandra, bett för varandra men kommit ifrån varandra i LIVET.
Vi har gått igenom mycket på olika platser, men nu har vi kommit överens om att ses.
Det gör mig mycket glad.
Hela kvällen har jag vid min familjs middagsbord berättat om vännerna och vad de betytt för mig.

Men hur förmedlar jag vänskap, glädje, solidaritet och uppskattning så att de kommer till sin rätt.

Ibland bara kommer man ifrån varandra, inget händer egentligen med relationen. Det blir bara paus.
Då är det skönt att fortsätta när den rätta tiden är inne!

Apropå Världen så hörde jag som vanligt på radions P2. Musik av Emil Jensen och så en helt sinnrik, snirklig dikt med så mycket visdom i sig. 
 

Hur gör vi då, del 5 - Emil Jensen - "Samma värld" - YouTube

23 nov 2012 - Överfört av Naturskyddsföreningen
Hur gör vi då? - ekonomin, klimatet och framtiden är titeln på Naturskyddsföreningens stora årliga konferens ...

 Njut av världen, vänner nära och vänner långt borta.
Låt bönerna svinga sig fria för allt vad ofritt är i Syrien och andra oroshärdar.

Inga kommentarer: