tisdag 4 februari 2014

Inget märkvärdigt med det.





Året är 2014 och månaden är februari.
Inget märkvärdigt med det.
Men ändå så slås jag av att tiden går så in i Norden fort.
Det är mycket som man vill/behöver göra och dagarna fylls snabbt.
Fast när man väntar på något så kryper tiden fram.
Jag väntar på något.


Det bästa är att njuta av nuet och ta en dag i sänder.
Jag skriver och skriver om och ibland är jag nöjd med det jag åstadkommit.
Ibland så känns det som jag trampar vatten.


Men det behövs uppförsbackar för att sen få njuta av nerförsluten!


På mitt köksbord ligger på vaxduken, bredvid laptopen, ett pennfodral i läder, en röd tuggad blyertspenna märkt ABA-skol Malmö, Modern arabic literature av MM Badawi, USB-minnen och på ett snurrvänligt karottunderlägg av marmor står en keramikskål med en härligt orange apelsin av märket Navelina i.
Inget märkvärdigt med det. Vissa dagar är bara  såna.





Inga kommentarer: