onsdag 9 maj 2012

Filurer, figurer och djur i snön mm

Jag gör väl som ni önskar, lite reklam för en av mina barnböcker.
Jag skriver gärna men är dålig på att tala för mig själv och min vara.

"Filurer, figurer och djur i snön"   är min andra bok som finns publicerad.

Ramberättelsen utspelar sig i skola/fritidshemsmiljö och in i den flätar jag barnens lek och fantasi.
Vi får följa Bitte som går i första klass och gillar att klättra i träd. Hon har en mycket speciell hemlig vän.
Jag tror att vi alla har möjligheten att bruka vår fantasi, men alltför många har lärt sig/fått höra att inte bry sig om det. Var inte så barnslig! Fantasin gör att vi kan få vingar när fötterna är tunga som bly, att vi kan le mitt i elände. Och har du förmånen att känna några barn, så säger jag grattis till dig. Då kan fantasin flöda utan några hjälpmedel.

Jag har gjort formatet i A5 som är behändigt. Du kan ha boken i väskan eller i bilen eller på sängkanten. Sidantalet är 115. Tillfredsställelsen att ha läst en hel bok gör att läsprövande barn inte drar sig från att börja med nästa bok osv. Och läser ni tillsammans så kan ni ha en trevlig stund.

Boken finns att beställa genom Bokus.se.

Och jag får frågan om någon ny bok är på gång. Då svarar jag hemlighetsfullt JA! Det kommer att visa sig.

På måndag kommer egyptiska Nawal el-Saadawi till Södra teatern här i Stockholm och pratar om kvinnors situation, könstympning  och frigörelse. Hoppas jag kan hinna dit och höra något klokt.

Må din väg gå dig till mötes och må vinden vara din vän...
Vänligen Lisbeth





Inga kommentarer: